Všeobecné obchodné podmienky
Predávajúcim a zároveň
prevádzkovateľom internetového obchodu zriadeného na webovej stránke www.mediatorcentrum.sk (ďalej aj ako
"E-shop") je MEDIAtor Centrum (Mgr. Monika Himpánová, PhD.), so sídlom Mikovíniho
217/4, IČO: 55539939, DIČ: 1086582926, zapísaná v Živnostenskom registri
Okresného úradu Galanta, č.: 220-41401, e-mailová adresa:
mediator.centrum@gmail.com, tel. č.: +421 911 075 506 (ďalej aj ako "predávajúci").
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako "podmienky") upravujú práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim - osobou nakupujúcou v E-shope (ďalej aj ako "kupujúci") (predávajúci a kupujúci ďalej spolu aj ako "zmluvné strany"), predmetom ktorej je kúpa tovaru prostredníctvom E-shopu (ďalej aj ako "zmluva").
1. DEFINÍCIE NIEKTORÝCH POJMOV
1.1. Tovarom sa na účely týchto podmienok rozumie všetko, čo môže byť predmetom kúpy v E-shope.
1.2. Cenou sa na účely týchto podmienok rozumie finančná čiastka, ktorú má kupujúci uhradiť za Tovar, o ktorého kúpu prejavil záujem.
1.3. Cenou za dopravu sa na účely týchto podmienok rozumie finančná čiastka, ktorú má kupujúci uhradiť za doručenie Tovaru ním určeným spôsobom a na ním určenú adresu, a to vrátane ceny za zabalenie Tovaru.
1.4. Celkovou cenou sa na účely týchto podmienok rozumie súčet Ceny a Ceny za dopravu.
1.5. Objednávkou sa na účely týchto podmienok rozumie neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie zmluvy.
2. UZAVRETIE ZMLUVY
2.1. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie technických a komunikačných prostriedkov na diaľku znáša kupujúci (ide pritom najmä o náklady za prístup na internet, technické vybavenie a iné).
2.2. Za účelom uzavretia zmluvy je potrebné, aby kupujúci v E-shope vytvoril najskôr návrh Objednávky; v tomto návrhu musia byť uvedené najmä nasledovné údaje:
a) informácie o nakupovanom Tovare (v E-shope sa označuje Tovar, o ktorého nákup má kupujúci záujem, tlačidlom "Do košíka");
b) informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané pri tvorbe návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
c) identifikačné údaje kupujúceho slúžiace predovšetkým za účelom doručenia objednávaného Tovaru; ide o údaje v rozsahu najmä: meno, priezvisko, adresa, eventuálne doručovacia adresa (ak je odlišná od adresy kupujúceho), telefónne číslo a e-mailová adresa.
2.3 Z návrhu Objednávky vytvára Objednávku kupujúci, a to prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby". Pred stlačením uvedeného tlačidla sa kupujúci zaväzuje oboznámiť sa s týmito podmienkami a informáciami o spracúvaní osobných údajov, ktoré skutočnosti sa zaväzuje potvrdiť stlačením tlačidla "Oboznámil/a som sa s Obchodnými podmienkami a Pravidlami ochrany osobných údajov e-shopu mediatorcentrum.sk a súhlasím s nimi"; bez oboznámenia sa s týmito podmienkami a informáciami o spracúvaní osobných údajov a potvrdením tejto skutočnosti nie je možné vytvoriť Objednávku. Po stlačení tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" budú všetky informácie vyplnené kupujúcim odoslané predávajúcemu a kupujúcemu zároveň vzniká povinnosť zaplatiť predávajúcemu preddavok vo výške Celkovej ceny objednávaného Tovaru v prípade "Platby prevodom na účet".
2.4 Predávajúci potvrdí prijatie Objednávky v čo najkratšom čase od jej obdržania, a to elektronicky správou zaslanou na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností ohľadom momentu vzniku zmluvy platí, že potvrdením prijatia Objednávky ešte nedochádza k uzavretiu zmluvy. K uzavretiu zmluvy dochádza až potvrdením Objednávky zo strany predávajúceho, o čom sa predávajúci zaväzuje odoslať kupujúcemu v čo najkratšom čase elektronickú správu zaslanú na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim. V prípade, že k potvrdeniu Objednávky nedôjde ani v priebehu 5 pracovných dní od odoslania Objednávky kupujúcim, platí, že k uzavretiu zmluvy nedošlo a predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu všetky plnenia, ktoré obdržal v súvislosti s odoslanou Objednávkou.
2.5 Medzi situácie, kedy predávajúci kupujúcemu nepotvrdí Objednávku (tzn. nevznikne zmluva) patrí najmä, nie však výlučne, nedostupnosť objednávaného Tovaru. V prípade, ak nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci Objednávku potvrdiť, zaväzuje sa vrátiť kupujúcemu všetky plnenia, ktoré obdržal v súvislosti s odoslanou Objednávkou.
2.6 Momentom uzavretia Zmluvy (potvrdením Objednávky predávajúcim), vzniká záväzok kupujúceho na zaplatenie Celkovej ceny; plnenie, ktoré pred uzavretím zmluvy poskytol kupujúci predávajúcemu, sa považuje za preddavok.
2.7 Úhradu Celkovej ceny je možné vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
a) bankovým prevodom, pričom informácie pre vykonanie platby budú kupujúcemu doručené v rámci potvrdenia Objednávky; v prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 8 kalendárnych dní; v prípade neuhradenia Celkovej ceny v lehote splatnosti zmluva zaniká,
b) dobierkou - za tovar sa platí hotovosťou, platobnou kartou pri prebratí zásielky. Kupujúci Tovar uhradí vodičovi dopravnej spoločnosti alebo poštovému doručovateľovi.
2.8 V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je Celková cena zaplatená v okamihu uskutočnenia platby kuriérovi resp. poštovému doručovateľovi.
2.9 Daňový doklad na Celkovú cenu vystavený podľa právnych predpisov platných v čase uzavretia zmluvy, a síce faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a uzavretí zmluvy, pričom bude zaslaná kupujúcemu e-mailom.
3. DORUČENIE TOVARU A PRECHOD VLASTNÍCKEHO PRÁVA
3.1 Objednaný Tovar Vám sa doručuje spôsobom, ktorý v Objednávke určí kupujúci, pričom kupujúci je oprávnený vybrať si jednu z nasledujúcich možností:
a) osobný odber doručeného Tovaru na výdajných miestach/Z-boxoch spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o. alebo Slovenská pošta, a.s.,
b) doručenie Tovaru prostredníctvom dopravcu, ktorým je dopravná spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o. alebo poštový podnik Slovenská pošta, a.s.
3.2 Predávajúci sa zaväzuje doručiť objednaný Tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu, a to v lehote uvedenej v rámci používateľského prostredia E-shopu; najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa zaplatenia Celkovej ceny a uzavretia zmluvy. Predávajúci nie je povinný objednávaný Tovar odoslať skôr, než dôjde k zaplateniu Celkovej ceny.
3.3 Kupujúci berie na vedomie, že pri plnení zmluvy môžu nastať také okolnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia kupujúcim objednaného Tovaru. V takom prípade sa predávajúci zaväzuje kupujúceho bezodkladne e-mailom informovať (1) o zmene pôvodného termínu doručenia a (2) o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru; právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy tým nie je dotknuté.
3.4 Predávajúci sa zaväzuje pri prevzatí objednaného Tovaru skontrolovať s náležitou starostlivosťou neporušenosť obalu objednaného Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a súčasne aj predávajúcemu (k tomu bližšie v časti zodpovednosť za vady a reklamácie).
3.5 Predávajúci sa zaväzuje prevziať objednaný Tovar na ním zadanej adrese a v čase, o ktorom bude informovaný dopravcom v deň doručenia Tovaru. Ak si kupujúci objednaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom mu bude oznámené, kde si má objednaný Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie. V prípade neprevzatia objednaného Tovaru podľa predchádzajúcej vety je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov spočívajúcich predovšetkým nákladoch na zabalenie a doručovanie objednaného Tovaru.
3.6 Vlastnícke právo k objednávanému Tovaru prechádza na kupujúceho po zaplatení Celkovej ceny, uzavretí zmluvy a prevzatí Tovaru.
4. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIE
4.1 Na objednaný Tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia objednaného Tovaru. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností kupujúci berie na vedomie, že záruka na objednaný Tovar sa vzťahuje predovšetkým na výrobné vady a nevzťahuje sa najmä, nie však výlučne, na nesprávne zaobchádzanie alebo skladovanie objednaného Tovaru zo strany kupujúceho. Pri použitom Tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením a pri Tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola určená nižšia cena.
4.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že objednaný Tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci teda kupujúcemu zodpovedá predovšetkým za to, že objednaný Tovar v čase, keď ho kupujúci prevzal:
a) má vlastnosti, ktoré si predávajúci a kupujúci dohodli, a ak chýba dohoda, má také vlastnosti, ktoré predávajúci opísal v rámci používateľského prostredia E-shopu alebo ktoré kupujúci legitímne očakával vzhľadom na povahu objednaného tovaru,
b) sa hodí na účel, ktorý pre jeho použitie uvádza predávajúci v rámci používateľského prostredia E- shopu alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
c) nemá právne vady.
4.3 Ak kupujúci pri preberaní objednaného Tovaru zistí poškodenie obalu Tovaru, zaväzuje sa bezodkladne skontrolovať stav objednaného Tovaru a v prípade zistenia poškodenia nechá vyhotoviť záznam o poškodení objednaného Tovaru spôsobenom počas prepravy za prítomnosti dopravcu. Kupujúci má právo viditeľne poškodenú zásielku neprebrať, o čom je povinný bezodkladne informovať predávajúceho e-mailom na mediator.centrum@gmail.com. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca; všetok Tovar odovzdaný dopravcovi je poistený. Podpísaním prepravného listu kupujúci súhlasí s prevzatím zásielky s objednaným Tovarom a potvrdzuje, že ju prevzal bez viditeľného poškodenia. Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ prevezme objednaný Tovar aj napriek viditeľnému poškodeniu zásielky, predávajúci je podľa povahy veci oprávnený zamietnuť prípadné neskoršie reklamácie objednaného Tovaru z tohto dôvodu. Bezprostredne po prevzatí tovaru je kupujúci povinný objednaný Tovar prezrieť a skontrolovať s náležitou starostlivosťou a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o prípadných zistených nedostatkoch; na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na objednanom Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti objednaného Tovaru, sa neprihliada.
4.4 Zodpovednosť za vady uplatňuje kupujúci u predávajúceho e-mailom na mediator.centrum@gmail.com, prostredníctvom reklamačného formulára, ak je na webovom sídle E-shopu zriadený, alebo poštou na adrese MEDIAtor Centrum, Mgr. Monika Himpánová, PhD., Mikovíniho 217/4, 917 01 Trnava. O prijatí reklamácie predávajúci vystaví a e-mailom doručí kupujúcemu písomné potvrdenie. Predávajúci sa zaväzuje potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
4.5 Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný Tovar. To neplatí, pokiaľ bol reklamovaný Tovar doručený predávajúcemu s podaním kupujúceho, ktorým uplatňujete reklamáciu, avšak toto podanie je neúplné (najmä, nie však výlučne, nečitateľné, nejasné, neurčité, nezrozumiteľné a pod.); v tomto prípade je okamihom uplatnenia reklamácie až deň doručenia doplneného podania takéhoto pôvodne neúplného podania. O neúplnom reklamačnom podaní podľa predchádzajúcej vety sa predávajúci zaväzuje kupujúceho upovedomiť e-mailom. Kupujúci je oprávnený neúplné reklamačné podanie doplniť v lehote 10 dní odo dňa upovedomenia podľa predchádzajúcej vety, inak sa na reklamačné podanie neprihliada.
4.6 Kupujúci je oprávnený využiť pri reklamácii "Formulár pre reklamáciu", ktorý je prílohou č. 1 týchto podmienok.
4.7 Kupujúci berie na vedomie, že súčasťou týchto podmienok je aj nasledovné poučenie spotrebiteľa pre prípad uplatnenia reklamácie:
a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu reklamovaného Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
b) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa reklamovaný Tovar mohol riadne užívať (ako bez vady), má kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
c) Ak sa reklamovaný Tovar predával za nižšiu cenu alebo ako použitý a má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu Tovaru právo na primeranú zľavu.
4.8. Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného Tovaru, vymeneného Tovaru, vrátením kúpnej ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. O vybavení reklamácie predávajúci vystaví a e-mailom doručí kupujúcemu písomný doklad, a to do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
4.9. Na základe voľby kupujúceho, ktoré z práv uvedených v bode 4.7 týchto podmienok uplatňuje a charakteru vady Tovaru, resp. tvrdenej vady Tovaru sa predávajúci zaväzuje určiť spôsob vybavenia reklamácie jedným zo spôsobov uvedených v prvej vete bodu 4.8 týchto podmienok. V zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu reklamovaného Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu reklamovaného Tovaru za nový.
4.10. Ak kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru po uplynutí prvých 12 mesiacov od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci, resp. osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova, pričom počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci sa zaväzuje kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
5. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
5.1 K odstúpeniu od zmluvy môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach týchto podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne upravená.
5.2 K odstúpeniu od zmluvy môže dôjsť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom; pre odstúpenie od zmluvy je možné využiť aj vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto podmienok.
5.3 Náklady na vrátenie Tovaru po odstúpení od zmluvy späť predávajúcemu znáša kupujúci.
5.4 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia objednaného Tovaru; lehota na takéto odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v jej priebehu odošle predávajúcemu oznámenie, že od zmluvy odstupuje. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa tohto bodu je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia od zmluvy zaslať Tovar späť predávajúcemu alebo ním poverenej osobe; lehota na vrátenie Tovaru je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
5.5 V prípade odstúpenia od zmluvy sa predávajúci zaväzuje kupujúcemu vrátiť zaplatenú Cenu a Cenu za dopravu (avšak len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý predávajúci ponúka) do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od zmluvy; k vráteniu nedôjde skôr, než kupujúci vráti Tovar predávajúcemu alebo mu preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť predávajúcemu.
5.6 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je Tovar vyrobený na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného kupujúceho, Tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom, Tovar poskytnutý vo forme elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy (viď bod 7.5 týchto podmienok). Kupujúci ďalej nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy pokiaľ Tovar spotreboval, stratil, zničil alebo ho iným spôsobom urobil neupotrebiteľným.
5.7 V prípade využitia zákonného práva na odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho, nesie kupujúci zodpovednosť za poškodenie a akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru, ktoré je výsledkom jeho nakladania s Tovarom. Zodpovednosť kupujúceho zahŕňa najmä, nie však výlučne, nemožnosť opätovného zavedenia takéhoto Tovaru do predaja, náklady na prinavrátenie Tovaru do pôvodného stavu, ktorý umožňuje Tovar opätovne zaviesť do predaja a nákladov súvisiacich s odstránením všetkých poškodení Tovaru. V takýchto prípadoch, kedy za škodu zodpovedá kupujúci, keďže Tovar bol poškodený v dôsledku okolností na jeho strane, môže predávajúci uplatniť nárok na náhradu spôsobenej škody.
5.8 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho zo zmluvy alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je možné dodať objednaný Tovar kupujúcemu v súlade s týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sa predávajúci zaväzuje informovať kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu a vrátiť mu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Kupujúcim zaplatená Celková cena za Tovar bude vrátená rovnakým spôsobom, akým Celkovú cenu zaplatil kupujúcim; tým nie je dotknuté právo dohodnúť sa aj na inom spôsobe vrátenia platby.
6. PODÁVANIE PODNETOV, SŤAŽNOSTÍ A ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
6.1 Kupujúci je oprávnený podávať písomné podnety a sťažnosti (predovšetkým v prípade nespokojnosti so spôsobom vybavenia reklamácie alebo pri predpoklade porušenia práv kupujúceho), a to prostredníctvom e-mailu na: mediator.centrum@gmail.com.
6.2 O posúdení a vybavení podnetu alebo sťažnosti sa predávajúci zaväzuje informovať kupujúceho na ním zadanú e-mailovú adresu, a to v primeranej lehote zodpovedajúcej povahe posudzovaného a vybavovaného podnetu alebo sťažnosti; najneskôr do 30 dní od odoslania podnetu alebo sťažnosti.
6.3 Ak predávajúci na podnet alebo sťažnosť podľa bodu 6.1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal v lehote podľa bodu 6.2, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako "zákon o alternatívnom riešení sporov"); návrh sa podáva spôsobom určeným v §12 zákona o alternatívnom riešení sporov.
6.4 Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (viď https://www.soi.sk/) a iné orgány a oprávnené právnické osoby určené podľa zákona o alternatívnom riešení sporov, pričom ich zoznam je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR (viď https://www.mhsr.sk/).
6.5 Kupujúci má tiež právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297,
resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
7.1 Odoslaním Objednávky kupujúci vyjadruje súhlas s využitím prostriedkov elektronickej komunikácie na diaľku; predávajúci je oprávnený doručovať kupujúcemu všetky písomnosti elektronicky, na ním zadanú e-mailovú adresu v Objednávke.
7.2 Uzavretú zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody predávajúceho a kupujúceho. Tým nie je dotknuté právo predávajúceho meniť tieto podmienky, avšak akákoľvek zmena týchto podmienok je účinná len do budúcna, tzn. nemôže sa dotknúť zmlúv uzavretých pred účinnosťou novej verzie podmienok. Informácie o zmene podmienok sa predávajúci zaväzuje zverejniť na svojom webovom sídle, na ktorom prevádzkuje E-shop.
7.3 V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (najmä, nie však výlučne, prírodná katastrofa, pandémia, vojna, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), a ktoré ovplyvňujú plnenie zmluvy majú obe zmluvné strany právo od zmluvy odstúpiť; zodpovednosť za takéto okolnosti nemožno pričítať na ťarchu žiadnej zmluvnej strane.
7.4 Prílohou týchto podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu (príloha č. 1) a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (príloha č. 2).
7.5 Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ je Tovarom elektronický obsah, tento je poskytovaný vo formáte PDF a súčasťou Tovaru nie je žiaden softvér ani hardvér. Technickú pripravenosť na zobrazenie a/alebo užívanie Tovaru, ktorým je elektronický obsah, sa zaväzuje zabezpečiť si sám kupujúci. Objednaním takéhoto druhu Tovaru kupujúci výslovne súhlasí s jeho poskytnutím a berie na vedomie, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy (viď bod 5.6 týchto podmienok).
7.6 Pri nákupe Tovaru v E-shope sa kupujúci zaväzuje poskytnúť predávajúcemu všetky informácie potrebné na uzavretie zmluvy pravdivé, úplné a správne; predávajúci nezodpovedá za prípadnú nepravdivosť, neúplnosť alebo nesprávnosť informácií poskytnutých kupujúcim. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré sú k dispozícii tu:
https://mediator-centrum7.cms.webnode.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov-e-shop/
7.7. Všetky zmluvné vzťahy spravujúce sa týmito podmienkami sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, a teda kupujúcim je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej prípadnej podnikateľskej činnosti, právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a kupujúcim, výslovne neupravené týmito podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona SNR č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a ďalšími príslušnými právnymi predpismi tvoriacimi právny poriadok Slovenskej republiky.
7.8. Ak nie je zmluvnou stranou spotrebiteľ, a teda ide o nákup Tovaru za účelom podnikania, riadi sa zmluva ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej aj ako "Obchodný zákonník"), pričom v prípade rozporu medzi výslovnou úpravou týchto podmienok a Obchodným zákonníkom, má prednosť Obchodný zákonník; Obchodný zákonník sa tak uplatní najmä, nie však výlučne, na zodpovednosť za vady, reklamácie, alternatívne riešenie sporov a iné.
7.9. Ak niektorá časť týchto podmienok odporuje tomu, čo si predávajúci a kupujúci individuálne dohodli, má táto individuálna dohoda prednosť pred týmito podmienkami; predmetom individuálnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim môže byť najmä, nie však výlučne, zľava z Celkovej ceny, doprava Tovaru zadarmo a iné.
7.10 Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1.2.2025 a tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.